Blogs & Cases
Weten hoe je medewerkers jou als werkgever zien, is cruciaal voor succesvolle werving en selectie
Bewust bezig zijn met je employer brand is cruciaal voor een succesvolle werving en selectie, vooral in de steeds competitievere arbeidsmarkt van vandaag. Ik werkte mee aan het wetenschappelijk onderzoek van de Universiteit van Tilburg over hoe nieuwe medewerkers hun...
De kracht van employer branding in je wervingsproces
Bewust bezig zijn met je employer brand is cruciaal voor een succesvolle werving en selectie, vooral in de steeds competitievere arbeidsmarkt van vandaag. Ik werkte mee aan het wetenschappelijk onderzoek van de universiteit van Tilburg over hoe nieuwe...
9 marketingtermen die elke hr-professional moet kennen!
De HR-wereld is de afgelopen jaren overspoeld met nieuwe marketingtermen. Deze zogeheten 'vermarketing van HR' roept verschillende reacties op, maar één ding is duidelijk: je kunt er niet omheen. De inzichten en aanpak die achter deze termen schuilen, zijn gewoon...
Loon in je vacature vermelden? Doen of niet?
In de strijd om talent kiezen steeds meer Belgische werkgevers ervoor om het loon te vermelden in hun vacatureteksten. Transparantie over verloning kan een doorslaggevende factor zijn in het aantrekken van de juiste kandidaten, maar er zijn ook nadelen om rekening mee...
Case Study: Succesvolle Werving van Technisch Gekwalificeerd Personeel voor een Industrieel Bedrijf
Een industrieel bedrijf had maandenlang moeite om technisch gekwalificeerde kandidaten te vinden. Ondanks verschillende pogingen bleef de vacature oningevuld, wat een negatieve impact had op de bedrijfsvoering.Wij ontwikkelden een gerichte, datagedreven...
Wat is de eNPS-score en welke impact heeft dit op jouw organisatie?
In een tijd waarin medewerkersbetrokkenheid en tevredenheid steeds crucialer worden voor het succes van een organisatie, is het meten van deze aspecten essentieel. Een veelgebruikte metric hiervoor is de eNPS-score (Employee Net Promoter Score). Maar wat is de eNPS...
De 7 onmisbare KPI’s in rekrutering
Enkele jaren geleden was het in veel Vlaamse organisaties helemaal niet gebruikelijk om metrics bij te houden rond rekrutering. Het proces verliep vaak op gevoel en zonder de steun van data. En toen was dat ook niet echt nodig: er waren immers voldoende kandidaten en...
Voelt nieuwe medewerkers zoeken als “Livin’ on a Prayer”?
Als het werven van nieuwe medewerkers tegenwoordig voelt als het liedje van Bon Jovi 'Livin' on a Prayer', ben je niet de enige. In een arbeidsmarkt waar kandidaten de vislijn in handen hebben, zijn traditionele rekruteringsmethoden niet genoeg om kandidaten aan te...
Wat is het verschil tussen employer branding en employer position?
Intern beginnen is extern gewonnen! Bij Fishing Ducks spreken we niet van employer branding, maar van employer position. Wat is het verschil? Employer branding richt zich vaak op het oppoetsen van het imago naar buiten toe, terwijl employer position draait om het...
GRATIS INSPIRATIESESSIE
In 3 stappen naar een succesvolle wervingsstrategie voor 2025!
Doe je heel veel moeite maar geraken je vacatures nog steeds niet ingevuld?
De war for talent is intens. Vacatures blijven open staan, en de kosten van gemiste kansen lopen op. Schrijf je in voor de gratis online inspiratiesessie van 5 december 2024 om 13u30 en ontdek welke stappen je nu moet zetten om snel, efficiënt en duurzaam de juiste talenten aan te trekken in 2025!
Je ontvangt alle praktische info in je mailbox na je inschrijving.